Partner serwisu
Drogi i autostrady

W jakim wariancie zachodnia część obwodnicy aglomeracyjnej? Można zgłosić uwagi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
22-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA/RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
W jakim wariancie zachodnia część obwodnicy aglomeracyjnej? Można zgłosić uwagi
fot. GDDKiA
W przyszłym roku GDDKiA chciałaby złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, czyli odcinek od projektowanej drogi ekspresowej S10 w okolicach Nacpolska do drogi ekspresowej nr 7 na południu Warszawy. Ruszą spotkania z mieszkańcami.

Od lipca 2022 roku trwają prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla tzw. dużej obwodnicy Warszawy. Do tej pory przygotowane zostały cztery warianty przebiegu dla przyszłej trasy od projektowanej S10 do DK92 (pierwszy odcinek) i dalej od DK92 do S7 na południe od Warszawy (drugi odcinek). Jeden z wariantów zakłada poprowadzenie OAW po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 50.
Początek pierwszego odcinka założono na połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska. Następnie trzy warianty – zielony, czerwony i błękitny – przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski – po wschodniej stronie tego miasta. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa – warianty zielony, czerwony i niebieski w gminie Nowa Sucha, a wariant błękitny w gminie Sochaczew.

Akcja informacyjna

Rusza właśnie akcja informacyjna dla lokalnych społeczności. Zaplanowano je na wrzesień w ośmiu gminach w przypadku odcinka od S10 do DK-92 oraz w październiku i listopadzie w 13 gminach potencjalnie zainteresowanych przebiegiem odcinka od DK-92 do S7 po południowej stronie Warszawy.

fot. GDDKiA
Na razie wszystkie warianty są traktowane równorzędnie. Można do nich składać uwagi – już teraz za pośrednictwem Internetu (do 3 października) oraz podczas spotkań informacyjnych.

Po zakończeniu akcji informacyjnych przeanalizowane zostaną wszystkie zgłoszone wnioski i postulaty. Te, które będą możliwe do wprowadzenia, zostaną uwzględnione w dokumentacji projektowej. W następnej kolejności wykonana zostanie analiza wielokryterialna i wskazany optymalny wariant, dla którego zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Wniosek do RDOŚ w Warszawie ma trafić w drugiej połowie 2026 r.

Wschodnia część OAW

Jednocześnie przygotowywany jest przetarg na wykonanie STEŚ dla wschodniej części OAW. Chodzi o fragment trasy od S7 na północ od Warszawy, która w przyszłości połączy się z S10 w rejonie Nacpolska, do drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy. Przetarg na STEŚ ma być ogłoszony jeszcze w tym roku.

Zadaniem projektanta będzie przeanalizowanie możliwych wariantów przebiegu nowej trasy, w tym poprowadzenia jej w śladzie istniejących dróg krajowych. Także i tu złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej będzie poprzedzone spotkaniami informacyjnymi.

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma być położona w ciągu dróg szybkiego ruchu – A50 oraz S50. Jaj zadaniem jest odciążenie bliskich okolic stolicy od ciężkiego ruchu tranzytowego. 
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wszystkie oferty na budowę A2 powyżej budżetu inwestora

Drogi i autostrady

Wszystkie oferty na budowę A2 powyżej budżetu inwestora

ep. 13 sierpnia 2025

Trzema pasami S7 z Płońska do Czosnowa jeszcze w tym roku?

Drogi i autostrady

Który wariant rozbudowy DK79 Piaseczno – Góra Kalwaria?

Drogi i autostrady

Więcej ekranów akustycznych na Południowej Obwodnicy Warszawy

Drogi i autostrady

Kto wydzierżawi MOP na S7 Warszawa – Grójec?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Wszystkie oferty na budowę A2 powyżej budżetu inwestora

Drogi i autostrady

Wszystkie oferty na budowę A2 powyżej budżetu inwestora

ep. 13 sierpnia 2025

Trzema pasami S7 z Płońska do Czosnowa jeszcze w tym roku?

Drogi i autostrady

Który wariant rozbudowy DK79 Piaseczno – Góra Kalwaria?

Drogi i autostrady

Więcej ekranów akustycznych na Południowej Obwodnicy Warszawy

Drogi i autostrady

Kto wydzierżawi MOP na S7 Warszawa – Grójec?

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij